tisdag 14 juli 2009

Brainfreeze

Jag undrar lite över min nya sunda livsstil - jag har visserligen bara hållit på i en dryg vecka, men jag tycker redan jag känner skillnad. Visserligen inte på midjemåttet som liksom var lite själva grejen, men väl på att jag i alla fall slipper ha dåligt samvete hela tiden. Det är faktiskt en sjukt bra grej.

Det jag funderar på är dock om min kropp känner skillnad för jag har någorlunda kronisk huvudvärk. Det har jag alltid haft, eftersom jag aldrig dricker vatten, men nu tillsammans med min hälsosamma livsstil (tm) så försöker jag faktiskt skärpa mig med det. Kanske är det för att jag inte får i mig de där sjuttio tusen kilokalorierna om dagen; i vilket fall tänker jag inte falla till föga. Eller ja, tillsammans med beslutsångesten så är jag inte så himla målmedveten och sådär så räkna med att det skiter sig inom två veckor i alla fall.

I förrgår eller när det var som jag var hos Jonte hade jag ju så tråkigt att jag gick och köpte godis, men jag mådde så sjukt dåligt efter att jag ätit halva påsen att jag ville dö, så jag kommer nog inte köpa äckligt lösgodis i alla fall.

Det enda tråkiga med alla mina smoothies är att jag får sån sjuk brainfreeze av dem på mornarna när jag gosat in min hjärna i en mjuk kudde i sisådär tolv-fjorton timmar (ja jag sover sjukt mycket).

Om en stund ska jag träffa Emelie och se på utomhusbio, vi skulle köpa cheddarpopcorn och det är inte så nyttigt. Jag kanske skippar det. Eller så belönar jag mig med det för att jag inte köpt något naturgodis på över en vecka. Jag vet inte vilket som är värst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!