torsdag 16 juli 2009

Gotta go to work then hurry home osv

Jag, doing my mongoface på jobbet när vi precis öppnat i Norrköping.

Jag har ju berättat vad jag gör på fritiden, så nu ska jag passa på att berätta vad jag jobbar med också. Jag jobbar på LUSH i Norrköping, så jag kränger hud- och hårprodukter typ. Alla grejer är som ni kanske vet icke-djurtestade, så mycket naturliga ingredienser vi bara kan klämma i produkterna och sådär. Hela sortimentet är givetvis vegetariskt och 76% (hehe, var tvungen att gå ut och kolla efter på skylten i skyltfönstret) är veganskt. Gött mos helt enkelt. Så mycket här i bloggen kommer antagligen handla om produkter och sådär eftersom det är ett av mina största intressen här i världen.

Igår skulle jag berätta lite om hudvårdsprodukterna för vår nyanställde, han typ kröp ihop i en liten boll tillslut och sa "snälla, nu räcker det för idag" och höll avvärjande upp båda armarna när jag gått igenom hela hudvårdssortimentet i kulsprutetakt.

Mitt tips för idag vad gäller Lush är att vi fått in ett litet fotvårdskit som man kan köpa och greja mjuka, fina och inte minst väldoftande fötter nu när det (förhoppningsvis) ska vara sandalväder.

Kitet innehåller mindre, provapåburkar av våra fotprodukter. En fotmask med peeling (som jag för övrigt ääälskar, fötterna blir jättemjuka och fina!), två fotkrämer, en som är lite kylande och uppiggande med mint (rosa!) och en med kryddnejlika och kanel som sätter fart på blodcirkulationen. Sen är det även en nagelbandskräm (bästsäljaren här i Norrköping, mina arbetskamrater älskar den och kränger den till varenda en som står stilla tillräckligt länge. Folk brukar dock vara väldigt nöjda med den) och så en fotbadbomb, som jag just luktade på och tyckte mig känna lite rosmarin och timjan. Himla bra till illaluktande fötter ska jag säga. Sen är det även en fotskrubb med både kakaosmör som mjukgör och återfuktar och pimpsten som skrubbar.




Kitet kostar 159 spänn, inte så himla illa om ni frågar mig. Tänkte köpa ett åt min syster i födelsedagspresent och ett till mig sjääälv.

1 kommentar:

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!