torsdag 23 juli 2009

That's awkward

Jag sitter i min lilla lägenhet och det är kaos, jag hatar när det är det, jag mår jättedåligt av att ha det stökigt. Min familj och mina närmsta vänner skulle antagligen bara skratta rakt ut om de läste det här eftersom jag inte direkt är känd för att hålla ordning och städa mycket och sådär, men det beror mest på att jag känner en sån hopplöshet när det ser ut såhär. Nu beror det ju på min garderobsrensning, men i vanliga fall brukar jag bara åka iväg och låta bli att vara hemma när det är stökigt typ, tills jag tar tag i att städa när jag verkligen måste. Jag känner mig så fruktansvärt misslyckad när det är stökigt. Jag hatar det.

Min garderobsrensning går inget vidare. Jag har slängt en papperspåse med kläder och en påse ska jag ta till en myrornacontainer (om någon vet var det finns en i närheten där jag bor så får ni gärna berätta, på myrornas hemsida står det "Albrektsvägen" som visserligen är rätt nära, men den sträcker sig ju över halva södra delen av stan så det är svårt att räkna ut var det kan tänkas vara), och en påse hade jag ju tänkt försöka sälja på tradera eller nåt. Fast jag tror jag skiter i det, känns inte värt mödan att fotografera skiten för att få 20 spänn per plagg liksom.

Jag tänkte se om min syster vill köra mig till Ikea och hem nån gång i nästa vecka, jag måste skaffa en förvaringsmöbel att ha i min garderob - alla fack och galgar är fulla och jag har ändå soffan och fåtöljen fulla med linnen med knappar, manchesterkjolar, grå koftor och randiga tshirts i olika färgsättningar. Jag tänkte köpa ställningar med trådbackar i, perfekt att ha mina miljoner linnen och tshirts i eftersom man får lite mer översikt än om man har en vanlig byrå. Och i och med att de ska stå i garderoben ser man ju inte hur fula de är heller.

Nu ska jag äta min hemmagjorda pizza (inte så nyttigt jag vet...) och dricka upp den halva flaskan vin jag hittade i kylskåpet, så får vi se om jag är på bättre humör sen. Ska kanske träffa Jonte men han verkade inte heller vara på världens bästa humör så jag vet inte om det är någon idé.

2 kommentarer:

  1. I know! Har du läst min lista över saker att göra för att få bloggen mer känd? Jag funderar lite på om det här med att starta mammablogg kanske är ett alternativ trots allt...
    Ser att du har en "hat"-etikett. Det gillar jag.

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA *torkar tårarna* HAHAHAHAHAHAHAHA

    PS. jag skjutsar gärna till IKEA, fast jag tycker vi borde åka på loppis istället. sen vill jag gärna kolla på dina slängobjekt, jag kanske vill ha nåt :D

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!