tisdag 25 augusti 2009

En Misa har jag varit i alla mina dar, Miserabel var min mamma och Misären var min far

Idag kom lönen, och jag passade på att betala alla mina räkningar nu på stört. Lite drygt 4000 kronor, och så var jag skyldig min vän Robin pengar också så där gick en tusenlapp till. Nu mindes jag dessutom plötsligt att jag är skyldig Malin pengar också, vojne vojne. Det blev inga marginaler till lyx och överflöd den här månaden heller.

Något lyxigt ska jag dock unna mig - efter Way Out West har jag levt på existensminimum och mest ätit rotfrukter och nudlar, men idag ska jag minsann storhandla mat! Kylskåpet gapar i princip tomt, förutom de enstaka behållarna som innehåller utgången mat som jag inte vågat slänga... Jag ska köpa bregott och bröd som inte är knäckebröd, fetaost, kanske till och med lite quornbitar, massor av sallad och ägg och mjölk och... ja ni fattar. Mat. Tror jag ska lyxa till det och göra lasagne ikväll. Nu längtar jag lite, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!