måndag 10 augusti 2009

Way Out West

Nu börjar det närma sig, på onsdag så åker jag med Fanny och Joel till Göteborg, där vi möter upp Fannys syster Josefin, och sen är det Way Ouy West, WoW eller Wayyan för hela slanten. Jag spanade in Spelschemat och skrev ut det på jobbet, och stod en lång stund medan jag väntade på att dataansvarige skulle fixa med datorn och strök för vilka band jag ska se med gul och grön överstrykningspenna, grönt för sådana band jag SKA se och gult för de jag ska se om jag hinner, har lust och orkar. Det går dock inte att stryka över i bloggen vad jag vet, så jag skriver de jag SKA se med rött och det andra med svart. Här följer listan:

Torsdag 13 Augusti:
23:00 El Perro del Mar

Bara ett band på torsdagen, men då ska vi se Bob Hund som spelar på Kulturkalaset eller vad det nu hette också.

Fredag 14 Augusti:
13:30 Timo Räisänen
14:30 Bon Iver
15:35 Beirut
16:40 Band of Horses
19:15 Laakso
20:15 Antony & the Johnsons (med Göteborgs Symfoniker)
21:35 Glasvegas
00:45 Echo & the Bunnymen
01:30 Vetivert

Lördag 15 Augusti:
13:00 Patrick Wolf
(vem fan bestämde att han ska spela klockan ett på dagen?! Så jävla värdelös tid för festivalens höjdpunkt!)
14:30 [ingenting]
17:45 Florence Valentin
22:35 Lily Allen (har egentligen inget val, har lovat Joel att gå med honom)
01:30 Jay Reatard

Känns helt okej, jag vet ju att jag aldrig kommer orka se alla band men de röda lär jag ju hinna med i alla fall.

1 kommentar:

  1. bob huuuuuuuuuuuuuuuuund! det var helt klart höjdpunkten på emmabodafestivalen. lågpunkten var när vårt tält med nersprejat och fick ett hakkors på dörren...

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!