torsdag 17 september 2009

Dagens bikt/Min biologiska mopsklocka

Idag gick jag en omväg längs Olai Kyrkgata när jag gick från resecentrum upp mot Söder Tull, för jag vet att det brukar vara en mops som är ute och promenerar där ibland. Jag gör det ganska ofta faktiskt, när jag har rast på jobbet brukar jag ta en promenad nerför Olai Kyrkogata i förhoppning om att möta mopsen.

Man kan likna min längtan efter en mops vid en kvinnas längtan efter barn. Jag längtar efter en oavsett hur mycket de snörvlar och snarkar och hur mycket jag än vet med mig att det är skitjobbigt att torka kisspölar och få sina favoritskor söndertuggade. Jag längtar efter en mops så det skär i hjärtat varje gång jag ser en eller ens tänker på mopsar. Det är faktiskt riktigt sant.



Bilden lånad från Mopsordens hemsida.
Mopsorden är den svenska rasföreningen för mopsar, på deras sida kan man läsa om mopsar, titta på fina bilder och leta rätt på uppfödare och grejer.

1 kommentar:

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!