onsdag 21 oktober 2009

Kanske kanske kanske

Jag har fått visning på en lägenhet som skulle kunna vara perfekt men också skulle kunna vara sämst. Det får vi se imorgon klockan tre när jag ska åka och titta på den! Som det ser ut nu så bor jag i ett område av Norrköping som heter Ektorp, och har ungefär 10-15 minuters promenad till jobbet och 25-30 minuters promenad till tågstationen (jag åker tåg mycket okej). Den nya lägenheten ligger två kvarter (!!!) från mitt jobb och således typ 10 minuter från tågstationen. Så läget är det absolut inget fel på.


Fult hus, men huset jag bor i nu är ännu fulare. Det är stort och grått och ser ut som en mur.



Läget är ju helt fantastiskt bra. Lila pricken är mitt jobb, blå pricken resecentrum och den gula en hållplats där man kan ta bussen till Söderköping ifrån. Det är även nära till mataffär och Hugos.



Planlösningen är sådär. Det är tredje våningen och det finns hiss, vet inte om det finns ett förråd men det gör det väl till alla lägenheter. Cykelrum finns det också. Jag är skeptisk till att kokvrån är väldigt liten, jag är rädd att det inte ska finnas ordentlig kyl och frys eller ordentlig spis.

En annan grej som är lite dålig är att i min nuvarande lägenhet har jag en klädkammare, och den är helt överfull. Tänk hur det ska gå i den här lägenheten där det bara är två garderober... Men då får jag väl se till att faktiskt rensa ordentligt bland grejerna och kanske lägga endel i förrådet om det finns något, det löser sig ju alltid.

I övrigt är den ungefär lika stor som min nuvarande lägenhet och sådär. Det finns dessutom en egen liten tvättmaskin i badrummet, how awesome is that! Och badkar.

Sedan så fick jag ingen visning på den här lägenheten första gången som de gav visningar, så det är alltså fem personer som fått kolla och tackat nej. Det skulle ju kunna betyda att den är skitsunkig. Men det får jag se imorgon! Hyran är på 600 kronor mer än min nuvarande lägenhet, men det kan det ju vara värt att ha skitnära till jobbet. Önska mig lycka till.

2 kommentarer:

  1. Nära oss, tummen upp :D Är det lundbergs?
    /sanna

    SvaraRadera
  2. Nä det är Hyresbostäder, jag ringde Lundbergs men de hade inga ettor och det var skitlång kö på dem så de gav inte så höga förhoppningar. Haha jag kan komma över till er och låna en kopp socker och grejer!

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!