måndag 7 december 2009

Grejer man glömt

Idag när jag kom till jobbet ville jag inte lyssna på någon av skivorna jag brukar lyssna på, och letade lite i det gigantiska fodralet med massor av skivor som någon glömt i personalrummet. Hittade R.E.M.s best of-skiva och tänkte att det får duga. Gillar inte dem så mycket men what the heck. Nyss satte "Nightswimming" igång, och jag mindes när Fanny, jag, Kalle och Tove åkte och badade i Berg nån natt för några somrar sedan.

Fanny, jag och Kalle hade druckit folköl hemma hos Kalle och kom på att vi skulle bada, vi fick ringa in Tove som chaufför eftersom Kalle druckit. Jag minns inte så mycket förutom att Kalle var eld och lågor över att vi nightswimmade precis som R.E.M.-låten. Undrar vad Kalle gör nu, har inte sett honom sen den sommaren tror jag.

2 kommentarer:

  1. Nostalgiska tårar... Hahaha vilka jävla tider men ack så fina!

    Vad fan hette den där jävla bollen vi lekte med? Och hur såg den ut? Minns bara att den första gick sönder så att vi åkte till tornby och köpte en ny.

    Kalle skämdes över att han blev full på follen. Vi var ju bara sjutton så det spelade ju ingen roll.

    Önskar jag var sjutton igen....

    SvaraRadera
  2. Waboba, det var den sommarens stora grej!

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!