måndag 30 augusti 2010

Tidsfördriv

På mitt jobb har vi något som kallas för tillgänglighet, det innebär helt enkelt tiden då man sitter och har öppet för inkommande samtal, då är förstås inte lunch och raster inräknade. Har man över 90% tillgänglighet så får man en bonus på typ några kronor extra i timmen och det är ju värt, extra pengar liksom. 90% innebär att du har 6 minuter/timme på dig att göra annat.

Jag har kommit på att de resterande 10% av min arbetstid är fördelade ungefär såhär:
  • 5% hämta nytt te
  • 10% skriva blogginlägg
  • 20% sura
  • och 65% spenderas inne på toaletten

Vad görs då inne på toaletten? (nu slutar Hannes läsa) Man kunde ju tro att jag i första hand sitter och bajsar i tid och otid, men faktum är att 90% av den tiden (tänk om jag varit lite mer skillad på excel och kunde göra cirkeldiagram över detta!) tillbringar jag framför spegeln, klämmandes finnar och pormaskar. Det börjar bli lite av ett problem - det ser nog inte så bra ut att jag försvinner från min plats en lång stund och kommer tillbaka helt rödflammig i hela ansiktet med små blodiga prickar.

Men ja det var inte det jag skulle säga egentligen, det jag skulle komma fram till var att jag måste verkligen börja komma ihåg att låsa toalettdörren på jobbet! Endera dagen kommer ju någon slita upp dörren när jag står där i full färd att klämma en underjordare, med vardroppar på spegeln och en extremt skyldig min värdig någon som blivit ertappad med sin vidrigaste last.

Godmorgon förresten, om fem timmar ska jag bli äcklig student!

1 kommentar:

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!