torsdag 9 september 2010

Älskar folk

Det är sånna här samtal som gör att mitt jobb blir lite extra värt.

Kund: Ja hej jag ska ha numret till en pizzeria i [random håla]! Den ska ligga på [gata].
Jag: Okej det finns två pizzerior på den gatan, [1] och [2], vet du vilken det är du ska ha?
Kund: Näääe det vet jag inte förstås...
Jag: Ska jag titta på kartan så kan jag ju beskriva hur de ligger...
Kund: Ja jag ska ha den som ligger längst bort!
Jag: Eh okej, alltså längst bort från vad?
Kund: Jamen den som ligger på vänster sida.
Jag: Jaa men det beror ju på åt vilket håll man är på väg...
Kund: Jaa, men alltså. Om den första pizzerian ligger på ena sidan så
vill jag ha numret till den som är på den andra!
Jag: ...

3 kommentarer:

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!