tisdag 1 februari 2011

Snäll och trött


Idag har min katt lekt med min systers två chihuahuakorsningshundar. Mest den ena, Polly, för Siri var mest rädd för honom (vilket han uppskattade). Polly och Katten lekte dock fram och tillbaka och Polly hade superkul medan Katten mest tyckte det var skitjobbigt men inte kunde låta bli att jaga efter henne när hon sprang sin väg, för när han är på dåligt humör och någon går ifrån honom måste han jaga efter för då känner han sig som att personen (eller hunden) i fråga flyr från honom för att han är så respektingivande och farlig. Tillslut tröttnade han dock och la sig under ett skåp och väntade på att de dumma hundarna skulle åka hem.

De åkte tillslut hem med 18:01-tåget och sen dess har Katten sovit som en sten, fram till för en liten stund sen då han kom och klättrade upp i mitt knä, rullade ihop sig till en boll och började spinna som en liten maskin. Jag tror att det han försöker säga mig är att det är trevligt med besök, men det är faktiskt allra bäst när vi får vara ifred (tillsammans).

(jag har naturligtvis förlåtit honom för att han kissade i min säng för länge sedan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!