söndag 8 maj 2011

Avundsjuk

En av mina favoritbloggar är Helmi Otsalla (vilket för övrigt enligt google translate betyder pärla i pannan), det är typ den enda bloggen jag följer bara för att titta på bilderna (jag kan inte finska så jag kan inte läsa vad hon skriver ändå) för hon har så himla snygg klädstil, den perfekta blandningen av nytt och gammalt typ. En grej som dock stör mig är att hon har den perfekta broschen. Jag hade ingen aning förrän jag såg den i hennes blogg, men det är precis en sån som jag velat ha i hela mitt liv ungefär. Nä inte riktigt, men jag har länge velat ha en bisarrt stor guldig brosch och en vacker dag la hon upp en bild på sig själv när hon har på sig den perfekta guldiga gigantiska broschen. Sen dess har det liksom varit lite bitterljuvt det här med att gå in på hennes blogg, för risken finns ju att man får den perfekta broschen upptryckt i synen och dör av avundsjuka. Nu kanske ni tycker att jag borde ha viktigare saker att tjura över, och det har ni alldeles rätt i. Men jag kan ändå inte låta bli att gräma mig faktiskt.





Annars tipsar jag om Håkan Hellströms cover på Joni Mitchells Both sides now, Båda sidor nu. Gammalt men jag hade missat den, råkade klicka på den på Spotify av en slump häromdagen och nu lyssnar jag helst inte på nåt annat faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!