torsdag 5 maj 2011

Valross på ben

En grej jag är supernöjd med just nu är att min säng äntligen har ben. Sen jag flyttade till Norrköping (för 2,5 år sedan ungefär) har jag nämligen haft madrassen liggande direkt på golvet eftersom jag helt enkelt inte hittat nån sängstomme som passat och inte heller hittat några ben som jag trott funkat, eftersom det är en 40 år gammal säng som inte är ifrån IKEA liksom. På senaste tiden har det hela dock blivit lite ohållbart eftersom jag inte kunnat ta mig i och ur sängen på ett normalt sätt eftersom jag blivit så himla tjock. Tänkte först skriva att ni skulle sett mig, men vid närmare eftertanke så är jag rätt nöjd med att ni INTE sett det faktiskt. Tänk er en valross som försöker ställa sig upp och ha stjärtfenan som fötter typ.

I alla fall så kom pappa och hjälpte mig med detta i helgen, och det visade sig vara mycket enklare än vi någonsin tänkt oss! Vi köpte helt enkelt IKEA-ben som pappa täljde till så de passade i fästena, såhär i efterhand känns det ju idiotiskt att vi inte gjort det tidigare när det nu gick så himla enkelt, men det vet man ju inte förrän efteråt. I alla fall, jag är supernöjd och satte dit sängkappan jag köpte för typ ett år sen när jag bestämde mig för att jag var tvungen att fixa det här på nåt himla vänster, och bytte till mina favoritlakan med pudlar på. Och nej, jag stryker inte mina sängkläder, eller mina kläder heller för den delen, strykning är det tråkigaste jag vet.




Katten är också supernöjd med saker och ting, han kan nämligen gömma sig under sängen nu och ligga i bakhåll och sätta klorna i fötterna på intet ont anande stackare som går förbi. Han tycker också av någon anledning att sängen är mycket bekvämare att sova i så jag har fått krångla en hel del för att ta mig i och ur sängen ändå för att undvika att mosa honom, men tja. Man kan inte få allt här i världen!

På panelen hänger en massa kläder som jag längtar efter att kunna använda igen när min midja kommer tillbaka. Speciellt den gula klänningen från Modcloth som jag inte fått använda ännu.

1 kommentar:

  1. he he TOLD YOU! en vacker dag kommer du att borja lyssna pa mig eftersom jag alltid har ratt :P

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!