torsdag 13 oktober 2011

Plugget suger bebisöronvax duger (i nödfall)

Imorgon ska jag till skolan igen för första gången sen i maj tror jag. Jag läser en liten liten 3 poängskurs som jag missade i våras eftersom den sammanföll med att jag fick beskedet att jag var gravid och hade lite svårt att koncentrera mig då. Sen hade jag ju visserligen svårt att koncentrera mig resten av terminen också, men alltså. Det är väl faktiskt inte så konstigt? Så nu ska jag försöka läsa ikapp litegrann så jag åtminstone har en chans att få csn i vår... Den här kursen består egentligen bara av en skrivuppgift och ett seminarium, och detta seminarium ska jag på imorgon. Jag är dönervös! Har ju aldrig ens sett mina kurskamrater tänk om de är superdupersmarta och tycker jag är världens enfaldigaste idiot till white trash-morsa liksom. Är nästan lika nervös som när jag skulle till universitetet första gången förra hösten. Det är ett drygt år sen men känns som en livstid, så himla knäppt (fast det är ju typ fyra Oswald-hittills-livstider).

I alla fall! Ni vet det där med att man liksom gör vad som helst hellre än pluggar? I förmiddags tog jag nog priset när jag hellre rengjorde Oswalds öron SUPERNOGA än pluggade. De var jättevaxiga kan jag informera er om.

1 kommentar:

  1. Lycka till! Vad är det för liten kurs? Ibland kan jag längta tillbaka lite till plugget. Men oftast inte.

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!