torsdag 23 februari 2012

Niklas coachar/är en elak hockeypappa

Efter att fått erfara hur det är att tentaplugga när Niklas är hemma börjar jag förstå hur barn med prestationshetsande föräldrar har det. Jag sitter hemma och gör exempeltentor för att plugga inför grammatiktentan och Niklas frågar efter varje hur det gått. "94%!" sa jag stolt när jag gjort klart förrförra tentan. "Hur bra som helst!". "Njaa", sa Niklas. "Bättre kan du!"

Lite chockad satte jag mig och gjorde en tenta till.

"Nu fick jag 96%, bättre blir det ju knappast. Nu behöver jag inte plugga mer" tyckte jag. Då spände Niklas strängt ögonen i mig och sa

"Inte plugga mer? Hördedu, vet du vad som är bättre än 96%? 97, 98 och 99%! Det enda som inte blir bättre är 100%! Tänk om du sitter i en arbetsintervju och de undrar vad du fick på den här tentan och så säger du 96%? Vet du vem de anställer då? Den som fick 100%!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!