lördag 25 juli 2009

Eftermiddagsöl


Sedan jag flyttade till Norrköping har jag saknat eftermiddagsölen väldigt mycket. När jag gick i gymnasiet brukade jag och en eller flera klasskompisar gå till 55:an i Linköping efter skolan, de öppnade vid fyra, och sen satt vi därpå uteserveringen och klämde några öl och pratade och rökte och hade det trevligt. Sen gick man, om det var vardag och man skulle till skolan dagen därpå, hem vid åtta-niotiden och fick sova en god natts sömn. Det är jävligt fint.

Idag har jag i alla fall klämt eftermiddagsölen (okej en kanna) med Joel, och det var najs. Jag gillar inte hetsen om att man ska ha så jävla kul hela tiden, det är ju så fint att bara sitta och konversera i normalt tonläge och dricka lite öl. När man är på krogen på eftermiddagarna är det dessutom aldrig kö till baren eller toaletten, bara det liksom. I alla fall så var det najs att få ta sin eftermiddagsöl. Plus att Joel har lovat att börjakommentera min blogg, bäst för honom att jag har asmycket kommentarer imorgon innan jag går till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!