söndag 12 juli 2009

Mat

Jag känner att min blogg hittills ändå varit ganska varierad i innehållet, för nu tänkte jag skriva om något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat - mat. Jag älskar mat. Mat mat mat. Jag drömmer om mat. Äter mat så fort tillfället ges. Pratar väldigt väldigt mycket om mat - min kille höll på att dö av irritation (tyckte jag mig märka) under den period som jag var tvungen att tjata om vad jag ätit till frukost hela tiden.

Själv äter jag i första hand vegetariskt, men jag är väldigt untrue eftersom jag dels äter fisk och dels äter kött hemma hos mina föräldrar och när jag blir bjuden på mat hemma hos andra - jag känner liksom inte att jag kan kräva att folk som bjuder mig på mat ska behöva laga något extra åt mig liksom. Jag brukar för det mesta äta köttet, men om det är något jag känner är ganska motbjudande (såsom falukorv eller bacon) så pillar jag helt enkelt bort det.

I alla fall! Här har ni ett jättebra recept jag hittade på tasteline, på bulgursallad med soltorkade tomater, kikärtor och haloumi. Nam nam nam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!