måndag 11 januari 2010

Hej Hallå dagboken

...som Bert skulle ha sagt. Nu är jag antagligen tillbaka, eftersom jag lagt vantarna på en tjusig dator. Sedan jag blev datorlös har jag visserligen uppdaterat några gånger, men ytterst sporadiskt - kanske kan detta vara vändpunkten.

Sedan jag blev datorlös har det hänt en hel hög grejer. Jag har till exempel flyttat, närmare bestämt till en stor etta med fönster mot en innergård nära Vaxkupan i Norrköping. Förutom att jag ännu inte har något soffbord trivs jag alldeles utmärkt och har haft påhäls av diverse löst folk i tid och otid sen flytten som kommer och dricker te. Det gillar jag.

Det har hänt ganska mycket jobbiga grejer också, men det känns inte som om det är något man vill ta upp på en blogg, så jag tänkte fokusera på det trevliga. I och med flytten har jag även fått en sambo - en liten arg katt som jag nu serverar mat och stickar små leksaker till. Han är som sagt liten och arg, men också väldigt underbar. Vi låter för det mesta varandra vara ifred, men om jag varit borta lite för länge kan han vara hemskt gullig och nu sitter han bredvid datorn och kliar tänderna på skärmen medan jag skriver.

Katten är ohyggligt inavlad och svart, har morgondamp varje dag och springer fram och tillbaka så fort han kan kors och tvärs genom lägenheten så mattorna far åt alla håll. Han har också för vana att gräva i blomkrukorna, gömma sig under lampskärmar samt sätta klorna i intet ont anande om än inte helt oskyldiga offer. Han har även för vana att liksom linda svansen runt framtassarna när han sitter på det mest förtjusande sätt. Han är kort sagt oerhört välkommen.

Eftersom jag bor i ett ganska gammalt hus finns det ett ordentligt skafferi. Det gillar katten skarpt och skuttar glatt mellan hyllorna och välter allt han kan.


Utsikten. Katten håller naturligtvis koll på grannarna åt mig.



Svansen runt frambenen <3>


Katten och jag i vår nya lägenhet.


Blä matte släpp mig nu!

3 kommentarer:

  1. har bara en sak att säga.
    JAG GILLART!

    SvaraRadera
  2. :D Visste du förresten att min katt är Marius systerson?

    SvaraRadera
  3. Din katt är fan det finaste jag sett ever! Ge mig honom! Jävlar! Skit i Robins allergi!

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!