torsdag 25 mars 2010

Håkan Hellström

Jag gillar Håkan Hellström väldigt mycket (och är övertygad om att ALLA gör det, de som säger att de inte gör det försöker bara vara häftiga och lyssnar i smyg) och fick förra helgen frågan om vilken Håkan Hellströmlåt som var min favorit. Det var jättesvårt och jag sa nog min andra favorit som är Gullbergs Kaj Paradis. Min absoluta favorit är Aprilhimlen, förstås. Paradoxalt nog är dock inte Det är så jag säger det min favoritskiva, för det är Känn Ingen Sorg för mig Göteborg.

I alla fall, något jag tänkte på när jag fick den frågan var, vilken Håkan Hellström-låt ÄR jag? Ni har säkert gjort det sumpiga facebookquizet där alla i hela bekantskapskretsen blev Uppsnärjd i det Blå, men om man skulle fundera lite. Som tur är tillbringar jag massor av tid på pendeltåget mellan Norrköping och Mantorp, och har tid att fundera över sådana livsviktiga frågor.

Vilken låt skulle jag vara då? Jo, jag bestämde mig för Mississippi Kan Vänta. Inte för att det är min favorit eller så, utan mer för hur den är. Den är liksom glad och lite melankolisk på samma gång, är ganska hoppfull men reserverar sig ändå för att allt kan bli skit. Orkar inte hoppas men kan ändå inte låta bli, typ. Klyschig och töntig men man gillar den ändå. Och det är väl inte direkt någons favoritlåt, men om man ger den några lyssningar kommer man på att den ju faktiskt var riktigt bra ändå.

Ni då?

5 kommentarer:

  1. Jag blev inte uppsnärjd i det blå. Jag blev en vän med en bil och jag gillade beskrivningen väldigt mycket. Men jag kan hålla med om att quizet var skit. Nu ska jag försöka komma fram till vilken Håkanlåt jag är.

    SvaraRadera
  2. Fast jag tycker mer du är Hurricane Gilbert. Jag har ingen bra motivering, men jag tänker alltid på dig när jag hör den nu för tiden.

    "Det är ju Gilbert! Det är han!"

    SvaraRadera
  3. du är den bästa klyschiga tönten i världen, du. jag gillar dig typ tusen gånger mer än jag gillar håkan hellström.

    SvaraRadera
  4. Joel: Det är för att du måste vara sjuk.
    Hannes: Eller så är det för att det var år sen jag var liten, typ 20 år sen.
    Lina: Åh det var gulligt sagt antar jag, jag vet inte hur mycket du gillar Håkan, men ändå <3

    SvaraRadera
  5. Svar: jag har ingen aning! kjolen har jag fått av min mamma, hon ville inte ha den så jag fick den!

    men jag tittade på lappen som sitter i och där står det "capricollection"... så kolla upp det!

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!