torsdag 17 juni 2010

En fantastisk dag

Åh vilken fin dag jag har haft idag! Jag jobbar väldigt mycket just nu, men idag var jag ledig och hade sovmorgon. Jag gick upp och åt världens brakfrukost, tog på mig fina kläder och satte jag mig på tåget till Mjölby där jag träffade min vän Kajsa. Kajsa och jag gick i samma klass i gymnasiet och umgicks således nästan varje dag i tre år, men efter studenten har det blivit svårare att ses med skola och jobb och flyttar och allt vad det är, men idag åkte jag alltså till Mjölby för att få se hennes nya ateljé och hänga lite med henne och hennes fina kille Claes.

Jag möttes av en ganska bakfull Kajsa och vi började med att köpa glass och ta med till Clarre som låg hemma och mådde dåligt, sedan gick vi och köpte flottig mat på Sibylla och blev attackerade av en hungrig and som skvätte ketchup på min nya kjol... Kajsa var lite rädd.

Sen gick vi till Klubben där både Kajsa och Claes har ateljé (Kajsa har gått två år på bildlinje på folkhögskola och Claes är konstnär och bildlärare och båda är sjukt duktiga) och spelade boule och jag och Kajsa beställde från Modcloth. Sedan gick Claes hem och sov för han mådde fortfarande dåligt från gårdagen och Kajsa och jag gick till en loppis. Jag brukar vara väldigt dålig på att loppishandla för jag har inget tålamod, men idag hittade jag massor av fina saker.

Sen gick vi och köpte varsin glass till och satte oss i Gästisparken där ett storband (som min lillebror för övrigt var med i förut) spelade och hade det fint.

Väskan jag köpte på loppisen, älskar den! Så himla fin och bra, man får plats med allt, till och med en bok att ha på tåget.

Sen mötte vi Claes på Ica och köpte mat och åt fin och god middag och satt på balkongen och lyssnade på Bob Dylans radioprogram och hade det fint tills sista tåget gick.

Jag bad Claes att se glad ut men det blev lite mer hysteriskt.


Kajsa

Åh vilken bra dag! Nu ska jag dock gå och lägga mig så jag orkar börja jobba 07:15 imorgonbitti, usch...

2 kommentarer:

  1. Okej väskan: jag dör så snygg, verkligen alltså ja jo ah nä speachless.

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!