tisdag 22 juni 2010

Min plånbokshistoria

Hej hej nu är jag hemma igen. Eller rättare sagt jag kom hem i förrgår och har redan hunnit med två mördande tråkiga arbetspass. Malmö var fantastiskt fint om man bortser från det lilla missöde som drabbade mig precis i början - jag blev nämligen bestulen på min väska efter att ha varit i Malmö i ungefär fyra timmar. Det sög ju men som tur var så nöjde sig tjuven med att tömma den på allt som skulle kunna tolkas som av värde, (mobil, plånbok, pass och min uråldriga mp3-spelare) och ställde sedan ifrån sig väskan så den fick jag tillbaka. Det var bra det för det var antagligen den jag hade saknat mest, den fina jag köpte i Mjölby förra veckan ni vet. Sen känns det surt med mp3-spelaren för den är som sagt uråldrig och har ungefär samma andrahandsvärde som ett par av mina tåsvettiga strumpbyxor med maskor på rumpan, men samtidigt gillade jag den väldigt mycket och var inte beredd att skiljas från den efter fyra kärleksfulla år tillsammans. Nåja så är det här i världen liksom.

En internetvän undrade hur jag kunde vara så lugn om det, men det är nog mest för att det är så typiskt mig - det här är den fjärde plånboken jag blir av med på fyra år. Först blev en stulen när jag glömde den i klassrummet i skolan i tvåan, sen blev jag plockad på en annan på T-Centralen i Stockholm. Jag tappade den tredje i kanalen (!!!!!!!) när jag och två kompisar satt och drack öl utanför Trädgårdsföreningen i Göteborg förra sommaren på Way Out West och nu blev den fjärde alltså snodd. Jag har dels blivit van (kan dock inte spärrnumret utantill ännu) och dels så är jag överlag så jävla klantig och ställer till det för mig att jag blivit avtrubbad. Jag gissar att tjuvar dessutom söker sig till sådana som mig - förvirrad, awkward och allmänt inte särskilt streetsmart.

Allting löste sig i alla fall väldigt bra och jag fick låna pengar av min syrras roomie och allt så jag var glad och nöjd. Tyvärr kunde jag inte ta några bilder och så i Malmö (som var fantastiskt fint!) men det var en jättefin helg med öldrickande och hundpromenader och världens längsta shoppingrunda som både jag och Kiki var helt slut efter. Har även lärt mig massor av nya trädsorter som jag inte kan hålla reda på, mer än Katsura som jag minns genom att tänka på min tjuriga katt.

1 kommentar:

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!