fredag 1 oktober 2010

Oktober - bildbomb

Jag blev lite inspirerad av Niotillfems inlägg med bilder från september olika år och ville göra samma grej för oktober. Sjukt mycket bilder och säkert inte så intressant för de som var där. Och så är det ju inte sådär fina bilder som Niotillfem tar men det struntar jag i.


Oktober 2009:

Jobbade jag fortfarande på Lush.

Var jag och Thomsen och tittade på en lägenhet som jag inte fick, jag blev jätteledsen men sen fick jag en mycket finare.

Var jag väldigt rutig.

Åt jag ordentlig frukost varje dag.

Åt jag lunch med Fanny som jag inte träffade alls lika mycket som förr.

Var jag fin.

Var jag med Kajsa och Claes på Bob Hund, det var första gången jag träffade Claes.

Åkte jag och hälsade på min syster på sjukhuset nästan varje dag.

Var Smilla kär i Jonte (jag också) på förfest hos Nillan innan [Ingenting]. Det var en hemsk kväll.

Var vi i Mjölby och firade Philips födelsedag, på tåget hem lekte vi 20 frågor vilket jag aldrig ska göra med Joel igen.

Var vi på Hugos som vanligt.

Hade Joel en tjusig mustasch.

Såg Hannes sjukt rolig ut. Joel också.

Oktober 2008:

Hade jag precis börjat jobba på Lush i Norrköping.

Hittade Fanny en jättestor fjärrkontroll hos Mickis, på förfest till Sweat!

Var jag fortfarande en poser, och galet snygg. Bevisligen.

Började jag förbereda flytten till Norrköping (som blev 3:e november eller nåt)

Var vi på fest hos Gustav Berry.

Pendlade jag Mantorp-Norrköping, det var jobbigt.

Var jag superkär i Jonte och Pesper.


Oktober 2007:
Var jag och hälsade på Robin igen, vi spelade in musik.

Träffade Fanny i Gbg, hon hade köpt en skiva.

Fyllde min lillasyster år och vi såg på film och mamma somnade inte för en gångs skull.

Handlade jag och min dåvarande pojkvän grejer för vi skulle ha fest.

Var det väldigt stökigt hemma hos mig. Och jag spelade kontrabas.

Var jag för häftig för att vara med på skolidrotten.

Tyckte jag det var exotiskt att åka till Norrköping.

Flyttade min pojkvän in hos mig och min familj, till mina syskons stora förskräckelse.

Upptäckte jag det där med tovning.

Hängde jag i kollektivet Grottan där det bodde en hamster (bl.a.)

Tyckte jag fem i sju var galet tidigt (och det gör jag fortfarande)

Gjorde Kajsa en Uppblåsbar Barbapappa i skolan som bildprojekt.

Hade jag ett par sandaler som jag fortfarande undrar vart de tog vägen.

Fikade jag med Elin.

Hade jag börjat sittposa.


I oktober 2006...:
Hälsade jag på Robin i Göteborg för första gången, han klädde ut sig till mig i mina kläder.

Var jag på fest hos Oskar och vi dansdansdansade.

Tjuvrökte jag på trappan mitt i natten.

Regnade det väldigt mycket en dag. Och jag gillade att dra upp kontraster på bilder.

Var jag största posern och hälsade på Molly i Stockholm.

Dansade vi till Kristian Anttila och Cirkus Miramar hemma hos mig.

Hade jag och Kajsa likadana jackor.
Hade jag börjat älska Fanny...

...och Kajsa mest i världen och trodde att vi skulle vara vänner för alltid, och det tror jag fortfarande.

Höll jag på att ramla omkull på fest hos Kajsa.

Kom den första snön!


Var Kajsa awesome.

2 kommentarer:

  1. Kul inlägg, vad snygga alla är! Du har många hipsters i din umgängeskrets. Jag tror inte på hipstermustascher, bara ordentligt maskulina Tom of Finlandmustascher.

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!