torsdag 30 september 2010

Högst ovetenskapliga undersökningar

Jag är intresserad av att undersöka saker, gillar statistik och sånt där. Ett snyggt stapel- eller cirkeldiagram och ni har mig på fall liksom. Nej men i alla fall, idag tog jag äntligen tag i det där med att tvätta eftersom jag skjutit upp det väldigt länge nu och för att jag helt enkelt inte hade ett enda par rena trosor kvar. För skojs skull passade jag på att räkna dem, när jag nu ändå hade dem samlade på samma ställe. Sedan fortsatte jag att räkna kläder men det var inte lika kul med det andra eftersom jag hade mer uppe i lägenheten. I alla fall, idag har jag lärt mig två saker:
  1. Stoppa inte femton par strumpbyxor i samma tvätt, det är ett helvete att trassla ut dem sen
  2. Jag äger 36 (trettisex!!!) par trosor
Nu undrar jag helt enkelt, är detta normalt? Hur många par trosor äger en kvinna i arbetsför ålder, i Sverige 2010 egentligen i genomsnitt? Eller ni vet, ungefär? Hur många skulle ni uppskatta att ni äger?

Tilläggas kan att när jag insåg att jag ägde sådär fruktansvärt många par trosor slängde jag några av de sunkigaste. Det är nog bättre att tvätta lite oftare azz.

3 kommentarer:

  1. Tror nog jag har ungefär så många jag med, om inte fler. Fast då är jag väldigt dålig på at slänga kläder, så jag har kvar trosor jag köpt när jag var typ 14. Dags att rensa lite kanske.

    SvaraRadera
  2. Jag räknade mina nu för din skull. 91 :P

    SvaraRadera
  3. hahaha, gud. jag äger nog max.. fjorton. (har i hela mitt liv fått höra av min mor att man inte ska ha gamla urtvättade underkläder, men jag rensar kanske lite fööör ofta. skulle vara skönt med 36 par och aldrig behöva tvätta)

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!