onsdag 2 mars 2011

Gummistövlar

Förresten så längtar jag efter att det ska bli vår nån himla gång. Jag är framför allt trött på att vagga fram som en pingvin för att jag är så himla rädd för att halka och ramla på magen eller nåt. Jag är alltid rädd för att halka eftersom jag i mitt huvud är minst 75 år och rädd att bryta lårbenshalsen som de andra gamlingarna på boendet, men nu när jag dessutom ska vara rädd för att skada kiddet blir det ju ännu värre. Men ja, jag ska väl inte hymla med att en av anledningarna till att jag tycker det ska bli vår är att det ska bli gummistövelväder. När snön smälter blir det ju geggigt som tusan och jag råkar älska att ha gummistövlar på mig. Tyvärr gick mina sönder i höstas så jag måste skaffa ett par nya. Planerar för övrigt att köpa två par så jag kan ha ett par hos mamma och pappa och ett par här i stan. Sen tänker jag ha gummistövlar på mig varje dag och vagga fram i dem istället. Bah så ni vet.

Typ såhär såg mina gamla ut, fast sämre kvalitet. Jag trampade av sulan på dem tillslut så det kanske är läge att skaffa ett par ordentligare... (viking)

Typ likadana fast sämre kvalitet och glansiga? Men glansen går väl ur förhoppningsvis (dinsko)

Lite roligare (skopunkten)

Mina drömgummistövlar, om det är normalt att ha sådana! En av de rika små skitungarna på sommarkollot jag jobbade på 2008 hade ett par sånna här och jag var sååå avundsjuk. Naturligtvis är det en gammal modell och det enda stället jag hittar dem på är Brandos, där de bara finns kvar i strl 35. BUU!

2 kommentarer:

  1. Gummistövlar är så bra! Jag har ett par som är randiga i gult, lila och rosa. Vill bara hitta paraply alt. regnkappa som matchar.

    Måste dock erkänna att här ute på landet känner jag mig som en tönt med färgglada stövlar. Annat var det i stan.

    SvaraRadera
  2. Åh det låter hemskt fint! Jag har ett svart paraply och en blå regnkappa med mönster som min mormor har haft. Jo min pappa retade mig för att mina stövlar såg så gammeldags ut, men de var ju lätt bra mycket snyggare än hans gamla gröna tretorn med snörning längst upp, modepolisen hallå liksom :D

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!