onsdag 2 mars 2011

Macaronger

Jag behöver en bättre spegel så jag slipper halvt få missfall varje gång jag ska knöla ihop mig så jag får plats i min jättetrasiga halva spegel, att inte ta kort på mig själv är inte ett alternativ. Lägg märke till att jag ser ut som att jag är fjorton år. Den här tröjan fick jag precis hem, jag köpte preggerskläder från H&M nämligen. Det var sjukt skönt med grejer med extra magutrymme, men alltså kolla in mina armar på den här bilden. De ser ut som stoppade korvar eftersom preggerströjan visserligen gav extra utrymme för magen, men var superliten i ärmarna och sitter lite väl mycket åt om brösten.

Fattar inte ens grejen, köpte large för att det brukar sitta lite löst i vanliga fall och tänkte att jag ju ändå kommer bli ännu större liksom, men preggerskläderna visade sig vara SMÅ i storlekarna, förutom runt magen då! Knasigt. Kanske är det för att gravida tenderar att vilja ha åtsittande kläder för att framhäva magen? Vet ej.

I alla fall, idag har Niklas och jag varit ute och promenerat, först var vi på Sibylla (♥♥♥) och åt potatismos (dvs jag åt potatismos, det är det bästa jag vet typ) och sen gick vi till Marielund för att spionera men där såg vi min vän Hannes bror gå över gatan varvid jag mindes att Hannes hade gnällt över att han inte ätit semlor ännu i år, så vi bestämde att vi skulle gå hem till Hannes med semlor. Han blev ganska chockad men glad ändå tror jag och jag fick äntligen träffa hunden Ella och spana in Hannes fina fina hus som ja, var superfint.


Men nu till vad det här inlägget skulle handla om. Macarons har ju varit väldigt på tapeten i bloggosfären på senaste tiden, varenda liten vintagebloggare har tryckt i sig dem i tid och otid med systemkameran till hands för att föreviga, så alla ska veta att de är hippa liksom. Dagens iakttagelse är att de små bakverken 1, kommit även till Kamraternas bageri i Haga, Norrköping, och 2, där kallas för Macarong (macaronger i plural?).

En snabb googling när jag kom hem visar att det inte bara är där de kallas så utan även på andra ställen, alltså måste det vara ett försvenskat namn? Jag gillart i alla fall, en macarong, flera macaronger. Tusen gånger bättre än macarons! Nu återstår bara att smaka på en nån gång, men liksom de ser ju inte så himla goda ut, mest fina att titta på tycker jag. Inte som semlor. Semlorna på Kamraternas bageri var supergoda för övrigt, jättegod och lagom mycket mandelmassa, ibland är det alldeles för mycket tycker jag. Ok ja intresseklubben antecknar förstår jag, god natt!

3 kommentarer:

  1. Macarong, haha! Vad roligt det låter. En en blandning av makaroner och saronger.

    Fattar inte heller hetsen över macarons, jag har inte ens förstått vad det är förrän nu. De ser ju inte ut som någonting man ska äta.

    SvaraRadera
  2. (Förresten, när man ser din mage nu är det svårt att förstå att du inte visste att du var gravid för typ en vecka sen. :D)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag ju faktiskt vetat i hela TVÅ veckor, plus att magen växt sig ungefär dubbelt så stor senaste veckan :D Det beror antagligen på att jag ändrat hållning lite och gick och drog in magen förut innan jag visste.

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!