söndag 6 mars 2011

Nya tag, strax

Det har inte blivit något vidare bloggat i helgen fast jag verkligen inte har gjort särskilt mycket alls. Speciellt inte sånt jag borde. Igårkväll till exempel var ungefär alla jag kände på KLUBB medan jag satt hemma och läste bloggar och tillslut somnade till Bring it on 4, som var förbluffande dålig (och jag har ändå sett väldigt mycket inte sådär särskilt bra filmer, t.ex. Bring it on 1, 2 och 3 tidigare).

Idag har jag och Niklas dock haft fin bakisdag, utan bakis för mig då, lagat mat (mest Niklas) och ätit den (mest jag), kollat på film och spelat tv-spel. Det var jag som spelade tv-spel, Zelda Twilight Princess på Wii. Jag tjatade mest om att det inte var som Ocarina of Time på N64 och var riktigt pissigt dålig så Niklas somnade tillslut, varvid jag genast körde fast och kollade på Sveriges Mästerkock istället... Bästa grejen var avgjort att vi äntligen hittade Superdillchipsen på Hemköp på Kungsgatan (ja vi gick dit och handlade bara för att kolla om de fanns där) och de fick med beröm godkänt från den här chipskonnässören!

Kiddet i magen vägrar fortfarande sparka så Niklas känner det och det tycker jag är lite taskigt av den. Barnmorskan på ultraljudet trodde dock att det var för att moderkakan (eeeew) ligger på ett sånt sätt att den mest sparkar in i den liksom, så att den tar upp det mesta av stötarna. Min plan är att värma min fina vetekudde och lägga på magen med Niklas hand under, för kiddet sparkar som mest när den tycker att det är för varmt, typ om man har laptopen på magen eller så. Tycker det är lite orättvist att bara jag får känna liksom.

I alla fall blir det med största sannolikhet mer bloggande i veckan som kommer, ska bara se till att hinna för jag ska ha föreläsningar nästan varje dag, vilket är rätt mycket i jämförelse med en eller två i veckan som vi brukar ha. En hel del att läsa till varje också så det blir lite bråda dagar, får se hur det ska gå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!