torsdag 19 maj 2011

Glamour

Jag är gravid i åttonde månaden. Det innebär att när jag t.ex. varit i skolan i endast två timmar tar jag spårvagnen hem från campusbussen (en kvarts promenad ungefär i mestadels nedförsbacke som jag inte orkar gå), äter middag, tar på mig pyjamasbyxor och stupar i säng iklädd, förutom pyjamasbyxor, magtröja eftersom jag blivit så tjock att mina vanliga tshirts inte längre täcker magen. På nattduksbordet har jag för övrigt förberett med fjärrkontroller och en banan och en låda körsbärstomater om jag blir mer hungrig, första säsongen av Glee (som jag fick av Niklas i födelsedagspresent mot att jag lovade att inte tvinga honom att kolla på det med mig något mer) i dvd-spelaren, min stickning och laptopen. En av fjärrkontrollerna hade ramlat ner på golvet under en stol och var ett smärre helvete att få rätt på för övrigt.

Sen att jag ändå måste kliva upp hela jävla tiden för att kissa är en annan sak. En kateter och min kväll hade varit fulländad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!