tisdag 26 juli 2011

Två helt olika händelser precis samma dag

1. Jag känner att det är blött på min mage (som för övrigt pryds av min alldeles nytvättade kjol). Det visar sig att Oswald passat på att tömma blåsan lite medan han äter. Problemet är bara det att valda delar av hans junk på något vänster hamnat utanför blöjan - som för övrigt, till skillnad från mina och Oswalds kläder, är alldeles torr.

2. Vaknar upp från min lilla eftermiddagslur med Oswald liggandes på min mage. Oswald håller också på att vakna och tittar yrvaket med stora blinkande, lite vindögda, ögon på mig. Och spricker upp i sitt allra vackraste, mest tandlösa leende. Det beror säkert på att han grimaserar lite åt magknip eller nåt sånt, men det känns verkligen som om det är riktat till mig och han är riktigt glad att se mig. Det känns som att ha en sol i magen ungefär.

2 kommentarer:

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!