fredag 9 september 2011

Fåfäng bebis

Sedan Oswald blev två månader har bvc tyckt att han ska ligga på magen minst fem minuter om dagen för att träna sin nacke och rygg. Tyvärr tycker inte Oswald det för att ligga på mage är nämligen skittråkigt! Visserligen får han ändå en hel del nackträning eftersom han lyfter huvudet så högt han kan och bara WÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH, röd som en tomat i det arga hopskrynklade ansiktet. Men det blir aldrig så länge som fem minuter, nej se för mamma orkar inte höra på gapandet. Idag fick jag dock en idé.

Eftersom Oswaldo älskar att se sig i spegeln stöttade jag helt enkelt upp en liten handspegel mot en kudde så han kunde titta på sig själv. Visst, han blev arg efter en stund ändå, men han låg i alla fall och pratade med sig själv ett bra tag innan han skrynklade ihop sig!


Fåfäng redan vid tre månaders ålder...

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade till dig via kattakvack i våras och har fortsatt läsa här nån gång ibland. Fick barn nån vecka innan dig och en sak som funkar här är att lägga dottern på mage på mina underben med huvudet vid mina knän, sedan lägger jag mig på rygg o lyfter upp benen. Hon tycker det är jättekul att ligga där och gunga lite o titta ner på mig. Kan vara värt ett försök.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, ska testa det!

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!