lördag 11 juli 2009

Ett hektiskt liv

Igår skrev jag att jag skulle skriva ett nytt inlägg om mina lediga dagar. Tyvärr hann jag inte med det eftersom jag lever ett sådant hektiskt liv. Okej det är en lögn, jag lever ett oerhört ohektiskt liv. Jag arbetar bara halvtid och när jag är ledig sover jag mest. Men i alla fall.

Det är intressant hur mycket man får uträttat beroende på om man är stressad eller inte. I torsdags till exempel var jag dödligt stressad för att jag hade hela tre (3!) aktiviteter inplanerade; Shåpingrunda med min vän Malin, varefter hon skulle bleka min utväxt. Sedan skulle jag åka till Linköping och fika med två gamla vänner som jag inte träffat på länge, Marcus och Bobbi. Sedan skulle jag åka till min mor och far i Mantorp och sova där, men inte ens jag räknar det som en aktivitet.

En dag räcker till så många aktiviteter utan problem. Men jag var ändå stressad av någon dum anledning. Allt gick dock i lås och allt var frid och fröjd.

Igår hade jag däremot ingenting inplanerat, förutom att kanske hinna hem till min tvättid klockan fem. Detta ledde till att jag på mina oplanerade timmar lyckades åstadkomma oerhört mycket för att vara jag, jag packade ihop grejer, tvättade hos mamma och pappa, fick skjuts till Norrköping, packade ut mina grejer, hann tvätta även hemma och fikade dessutom med familjen. Plus att Fanny kom förbi och drack öl på kvällen! Och jag var inte stressad en enda gång.

Min poäng med det här är att stressande gör en ineffektiv. Så även planering. Det hade jag kunnat sammanfatta i en mening, men jag har hört att grejen med blogg är att folk ska kunna gotta sig i ointressanta detaljer i främlingars liv, så jag tänkte försöka leva upp till mitt nya attribut, Julia, bloggare.

P.s. om någon känner sig manad att fixa en snygg design åt min blogg så skulle jag bli dödligt tacksam D.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!