tisdag 15 mars 2011

Igår var jag på Ikea med Fanny efter skolan, jättetrevligt men JÄTTEJOBBIGT. Var helt slut efteråt. Jag skulle bara köpa ben till min säng, min säng är nämligen en resårbotten som ligger direkt på golvet och ju tjockare jag blir desto svårare blir det att ta sig upp därifrån. Tänkte att ett gäng ben skulle kunna hjälpa! Jag har dock inte försökt sätta fast dem ännu, vi får se om de passar. Sängen är nämligen inte från Ikea och dessutom ganska gammal (min mamma fick den när hon flyttade hemifrån tror jag...!) så det kan hända att det inte går, men man kan ju alltid prova va.

Fanny, jag och Ikea go way back och vi hade trevligt idag också, åt lunch på restaurangen och allting. Jag passade dock på att köpa en korv (korv är min värsta preggo-obsession) innan och en veggiepizza på vägen ut så jag var väldigt nöjd. Fanny köpte två slickepottar för hon hade brutit av (!) sin. Jag tänkte inte på att klänningen skulle bli kortare där fram och såg det inte innan jag gick hemifrån, inte så snyggt haha!


Jag var nöjd med mina ben, men än mer nöjd var jag över att ha hittat det här skötbordet! Inte för att jag köpte det men för att nu vet jag ju att det finns, och det blir skitbra för mig som har begränsat med plats. Har mätt lite och det passar precis lagom så man kan skruva upp det ovanför toalettstolen i mitt badrum, det kommer bli superbra!

2 kommentarer:

  1. Det låter ju inte så bra med sängen direkt på golvet höddudu. Hoppas benen passar!
    Och vägghängda skötbord is the shit!

    Klänningen sitter faktiskt fint, så oroa dig inte ;]

    SvaraRadera
  2. Jag trodde först att det var en stol utan ben.

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!